HOE HOUD IK MIJN GOEDE VOORNEMENS 2022 VOL!

HOE HOUD IK MIJN GOEDE VOORNEMENS 2022 VOL!


Elk jaar grijpen Nederlanders de jaarwisseling aan om goede voornemens te maken. Maar vaak blijkt al snel dat we onze goede voornemens niet volhouden. We vallen weer terug in ons oude patroon. Tweederde van de mensen heeft na een half jaar het goede voornemen al opgegeven. Ik wil u er graag bij helpen om het wel vol te houden!

Het inhuren van een personal trainer geeft al "een stok achter de deur". Met onderstaande adviezen en vragenlijst lukt het u om uw goede voornemens 2022 wél vol te houden.

 

1. GOEDE VOORNEMENS; STEL REALISTISCHE DOELEN

Zorg ervoor dat u een goed voornemen maakt die haalbaar is. Meestal zijn de doelen (lange termijn doelen) te hoog om in één keer te halen. Uw lange termijn doel deelt u daarom in kleine doelen die u wel makkelijk kunt halen. “Met het maken van kleine (baby) stappen bereikt u meer”.
 

2. GOEDE VOORNEMENS; GUN UZELF DE TIJD OM UW LEVENSSTIJL TE VERANDEREN

Neem de tijd! Stel, één van uw goede voornemens 2022, is om af te vallen, dan is het veranderen van uw levensstijl essentieel om gewicht te verliezen. Vaak heeft u meerdere gewoontes die veranderd moeten worden. U kunt niet binnen een maand al uw gewoontes veranderen en dus uw levensstijl compleet veranderen. Doe dit in stappen. Verandering van levensstijl heeft tijd nodig. Het duurt minstens 1 jaar voordat een verandering dusdanig is “ingeslepen” dat het echt tot uw levensstijl behoort. Dus: Volhouden!


3. GOEDE VOORNEMENS 2022 EN OPNIEUW BEGINNEN!

U kunt altijd weer opnieuw beginnen! Denk niet dat u gefaald hebt als u uw nieuwe levensstijl even niet vol kunt houden. Een terugval is volkomen normaal en hoort erbij. U begint meteen weer opnieuw. Wees trots op elke stap die u al heeft gezet. Beloon uzelf als u bijvoorbeeld één van uw goede voornemens hebt behaald, of als u uw nieuwe levensstijl al een maand hebt volgehouden. Beloon uzelf met b.v. een goed boek of een weekend weg. U bent er in ieder geval mee bezig en dat is al een sterk punt.


4. GOEDE VOORNEMENS; SCHRIJF UW DOELEN & LEEFSTIJLVERANDERING OP

Als u zelf uw levensstijlverandering en doelen op papier zet geeft dat extra motivatie om ze te bereiken. Schijf ze hieronder op en bespreek ze met mij. Ik zal samen met u bekijken of de doelen realistisch en haalbaar zijn en ik geef u graag leefstijltips om uw doelen te bereiken.
 

5. GOEDE VOORNEMENS; MAAK EEN PLAN VAN AANPAK EN EVALUEER REGELMATIG

Samen met u gaan we bekijken of er eventuele (extra)fysieke testen of (extra) personal training sessies nodig zijn en gaan we bekijken wanneer en hoe we de doelstellingen en levensstijlverandering gaan evalueren. Op deze manier kunnen we er samen op letten of de doelen behaald worden en/of we de doelstelling(en) moeten gaan aanpassen. Een goed plan is het halve werk! Deel het met uw personal coach!

DOELSTELLINGEN & LEEFSTIJLVERANDERINGEN MET GOEDE VOORNEMENS 2022:


Welke resultaten/doelen wilt u behalen?
O   Gewicht verlies/vetverbranding. Hoeveel gewicht wilt u verliezen?.................................
O   Actieve ontspanning
O   Figuur verbeteren
O   Uithoudingsvermogen verbeteren
O   Kracht toename
O  Anders, nl……………...............................................................................

Wanneer wilt u de lange termijn resultaten/doelen behalen?
 
……………………………………………………………………………………………………………………….

……………………………………………………………………………………………………………………….
Welke resultaten/doelen wilt u op korte termijn bereiken?

……………………………………………………………………………………………………………………….

……………………………………………………………………………………………………………………….
Welke leefstijl(en) wilt u veranderen om zodoende uw resultaten/doelstellingen te behalen?

……………………………………………………………………………………………………………………….

……………………………………………………………………………………………………………………….
Beloning voor het behalen van uw goede voornemens 2022:
Wat is uw beloning als u een goede levensstijl een maand hebt volgehouden?


……………………………………………………………………………………………………………………….

……………………………………………………………………………………………………………………….
Wat is uw beloning als u  de lange termijn resultaten/doelen hebt behaald?


……………………………………………………………………………………………………………………….

……………………………………………………………………………………………………………………….
Wat is uw beloning als u de resultaten/doelen op korte termijn hebt behaald?

……………………………………………………………………………………………………………………….

……………………………………………………………………………………………………………………….