F.I.T. – TIPS OM MEER ENERGIE TE KRIJGEN

F.I.T. – TIPS OM MEER ENERGIE TE KRIJGEN


We kennen het allemaal wel, van die slappe dagen of futteloze momenten. Hebt u slecht geslapen, een leuk feestje gehad of “gewoon” hard gewerkt, dan weten we waarvan het komt. Soms bent u echter “gewoon moe”! Wat doet u als u moe bent? U wilt meer energie? Hieronder onze F.I.T. – tips om meer energie te krijgen:


MEER ENERGIE KRIJGEN? DRINK VOLDOENDE WATER

Minder energie kan ook veroorzaakt worden doordat u te weinig water hebt gedronken, uw lichaam kan uitdrogen. Drinkt u wel regelmatig water? Of kunt u nog een extra glas drinken? Meer energie krijgen? Water helpt! Hoeveel water u moet drinken hangt een beetje van de persoon af en van de activiteiten die u doet en natuurlijk van het weer. In de zomer drinkt u makkelijker meer glazen water dan in de winter. Doet u dus meer activiteiten en is het warmer weer drink dan vaker.
Maak er een goeie gewoonte van om tijdens elke maaltijd (ontbijt, lunch en avondeten) en glas water erbij te drinken. Drink vervolgens ook tussen de maaltijden een glas water en dan zit u al op 5 glazen water verspreid over de dag.


MEER ENERGIE KRIJGEN VAN KOFFIE OF EEN ENERGIEDRANKJE?

Energiedrankjes geven u tijdelijk een boost doordat er veel suiker en cafeïne in zit. Hierdoor gaat uw bloedsuiker schommelen en krijgt u na verloop van tijd weer een dip.
Beter is het om een bakje koffie te nemen. GEEN suiker erin, zodat uw bloedsuiker stabiel blijft en dat teveel suikers niet worden opgeslagen als vetten. (Doet u dat wel dan zou u op termijn moeten gaan afvallen) Natuurlijk kleine koppen koffie nemen en zorg ervoor dat u gedurende de dag een matige hoeveelheid koffie drinkt.


MEER ENERGIE KRIJGEN VAN DE OPKOMENDE ZON

Hoe fijn is het om s’morgens uitgerust wakker te worden terwijl het zonnetje al schijnt! Regelmaat in uw slaap ritme is enorm belangrijk voor uw biologische klok en om uitgerust wakker te worden. Ga daarom op gezette vaste tijden naar bed zodat uw lichaam wend aan het ritme en geen moeite kost om in slaap te vallen. Laat u vervolgens s’morgens, tenminste in de zomer, wekken door het ochtend zonnetje. Zeker weten dat u de dag begint met meer energie!


MEER ENERGIE KRIJGEN DOOR REGELMATIG SPORTEN

Natuurlijk kan regelmatig sporten in dit rijtje niet ontbreken. Sporten en vooral door regelmatig te sporten worden o.a. je spieren sterker, verbetert u uw uithoudingsvermogen en wordt uw coördinatie beter. Ook is sporten voor veel mensen een manier om te ontspannen en hun hoofd “leeg” te maken. Hoe ontspannende u bent hoe meer energie u overhoud om leuke activiteiten te ondernemen. Hebt u hulp nodig met het sporten dan kunt u natuurlijk naar de sportschool gaan of u kunt een personal trainer inhuren.
 

MEER ENERGIE KRIJGEN VAN EEN POWERNAP! OF JUIST MINDER?

Hebt u onregelmatige werktijden, een zware baan of een druk sociaal leven, dan kunt u soms zo moe zijn dat u bijna in slaap valt. Doe dan een powernap! Een powernap is een korte slaap die eindigt voor de diepe slaap. Het is de bedoeling om snel op te frissen en snel weer meer energie te hebben. Uw hersenen en lichaam komen snel tot rust en ontspannen voor een korte tijd. Langere powernaps kunnen juist het tegenover liggend effect hebben, u kunt er minder energie van krijgen. Dus: meer energie krijgen; houd het kort!


BEWEEG REGELMATIG TUSSENDOOR OM MEER ENERGIE TE KRIJGEN

Zit u een lange tijd achter een bureau en hebt u dus zittend werk, beweeg regelmatig meer tussendoor. Lang zitten kan u slaperig maken doordat uw bloedcirculatie verslechterd en uw spieren (vooral rug en nek) verstijven.
Wat vaker naar uw collega’s lopen kan helpen of, en dat klinkt misschien gek, gaan staan als u een telefoongesprek voert. Het gaat er om dat uw spieren weer soepeler worden en dat ze goed doorbloed worden om uiteindelijk ook uw hersenen van zuurstof te voorzien. Regelmatig gaan staan voor meer energie!!!
 
Wilt u meer energie krijgen en meer hulp met goed bewegen neem dan gerust contact met ons op.