5 F.I.T.-TIPS OM SNELLER AF TE VALLEN.

5 F.I.T.-TIPS OM SNELLER AF TE VALLEN.


De gesprekken rondom afvallen, krachttraining voor vrouwen of mannen, binnen en buiten de sportschool, en diverse diëten wordt steeds meer en vaak ook tegenstrijdiger. We weten  steeds meer uit onderzoek, maar zien soms door de bomen het bos niet meer. Het lijkt soms alsof elk onderzoek iets anders beweerd en dit kan best verwarrend zijn. Wij merken dat het meeste voedingsadvies op hetzelfde neer komt en dat de rode draad hetzelfde blijft; meer calorieën verbranden dan je binnen krijgt! Daarbij is het vaak handiger om anders te gaan eten. Andere voedingsgewoonte gaan aannemen, stap voor stap, om uiteindelijk een gezondere levensstijl te krijgen.

Met onderstaande 5 F.I.T.-Tips willen wij u belangrijke algemene voedingsadvies en gedragsveranderingen mee geven. Heel herkenbaar en waarschijnlijk niet nieuw, maar doet u ze ook allemaal? En welke, van onderstaande Tips, zou u nog beter kunnen doen?


1. INZICHT IN UW VOEDING MET EEN VOEDINGSDAGBOEK

Noteer voor minsten 7 dagen achter elkaar wat u eet. Elke dag noteert u wat, hoeveel, waar en waarom u iets eet. Dit geeft u en uw personal trainer of personal coach inzicht in het eetgedrag. Het werkt als een soort spiegel, als u “achterom kijkt” ziet het soms er anders uit of voelt het anders dan op dat moment. Ook kunt u zodoende voedingspatronen gaan ontdekken en de verschillen in uw weekend en wekelijkse voedingsgedrag.


2. VERVANG UW TUSSENDOORTJES

Vette snacks en lekkere zoete chocoladerepen kunt u beter niet nemen als u sneller wilt afvallen. Vervang uw ongezonde tussendoortjes zoveel mogelijk door gezonde varianten. Probeer bijvoorbeeld veel tussendoortjes te vervangen door vers fruit en rauwe groente. Hier zitten weinig calorieën in en het vult bovendien goed. Het is makkelijker sneller af te vallen als u niet de hele tijd honger heeft!


3. VIND VERVANGING VOOR UW GROOTSTE TROOST

Doordat we vaker veel meer eten dan goed voor ons is, kan het zijn dat u langzaam ‘verslaafd’ bent geraakt aan eten. Merkt u dat u de avond niet meer door komt zonder koekjes, kaas of chocolade? Dan is eten voor u wellicht een manier geworden om troost en comfort te vinden. Dit is geen gezonde ontwikkeling, u wordt een emotie eter! Word bewust van uw afhankelijkheid van eten en ga ‘afkicken’. Herken de momenten waarop u regelmatig eet (zoals in de avonden) en zoek uit hoe u uzelf af kunt leiden.


4. PROBEER TE MATIGEN

Neem gewoon iets minder van alles!!! Ontdek hoeveel uw lichaam eigenlijk nodig heeft en eet niet meer uit gewoonte. Luister naar uw lichaam en schep niet standaard een tweede keer op tijdens het diner. Let er vooral op dat u bij feestjes en/of in het weekend, minder van alles neemt!


5. SPORTEN EN BEWEGEN

En natuurlijk mag sporten niet ontbreken! Om af te vallen, maar zeker ook voor uw algehele FIT-heid. Rust roest en zitten wordt zelfs het nieuwe roken genoemd. Dus sta op en kom in beweging! Goed sporten en bewegen is belangrijk en wij helpen u graag met een beweegplan om vetverbranding te verhogen en spiergroei te stimuleren.

WIJ HELPEN GRAAG

Heeft u meer vragen of opmerkingen over snel afvallen? Kijk ook eens op afvallen Hengelo voor onder andere “de positieve effecten van afvallen” of mail/bel ons voor een vrijblijvend gesprek.